P2

Efteråt, när de har legat med varandra, brukar de ligga i sängen och lyssna på Sveriges Radio P2. Han brukar berätta för henne att det här är Birgit Nilsson, hon är världens bästa operasångerska, och det här är Pavarotti; och den här operan är fantastisk – den heter Turandot.

    Efter ett tag började hon lära sig och medan hon låg där och lät fingrarna dansa bland hans brösthår sa hon att det här är Barberaren i Sevilla och det här är Jussi Björling.

 

Det fanns en vevgrammofon också, men den lyssnade de aldrig på. De sa ofta att de skulle lyssna på den, någon gång, men de gjorde det aldrig. Hon undrar om de någonsin kommer att lyssna på den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad kallas du?
Kom ihåg mig!

Vad har du för e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon URL/Bloggadress?

Vad tyckte du om min text?

Trackback


HEJ!

Jag heter Amanda. Jag gillar anteckningsblock och jas- minte och naturligtvis ord. Ord, ord, ord. Jag kan inte få för mycket av dem. Här skriver jag. Skönlitterärt och om litteratur.



Startsida
Noveller
Dikter
Skrivarkurs
Litt.vet.
Böcker
Övriga texter
Om




RSS 2.0