Afrika

Jag har skrivit ganska lite på sistone, det har varit så fullt upp med annat.

 

Förra helgen hade jag exempelvis tårtkalas, eftersom jag snart fyller år. Och i tisdags var jag i Stockholm för att träffa några aktivister och se vad som kan göras kring situationen i Uganda. (I Uganda är homosexualitet är strängt förbjudet och en HBTQ-aktivist mördades nyligen.) Vi ska försöka göra något, jag säger till om vad och när.


På skrivarkursen har vi också jobbat kring Afrika. Vi har läst Allt går sönder av Chinua Achebe (jag har bara läst halva än, hör av mig när jag har läst hela). Vi har läst artiklar kring västerländernas typiska porträttering av Afrika (som ett land, inte en kontinent; AIDS, svältande barn etc.) och nu har vi fått i skrivuppgift att inspireras av Afrika.

 

(Oj, vad många parenteser det blev i det här inlägget!)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad kallas du?
Kom ihåg mig!

Vad har du för e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon URL/Bloggadress?

Vad tyckte du om min text?

Trackback


HEJ!

Jag heter Amanda. Jag gillar anteckningsblock och jas- minte och naturligtvis ord. Ord, ord, ord. Jag kan inte få för mycket av dem. Här skriver jag. Skönlitterärt och om litteratur.



Startsida
Noveller
Dikter
Skrivarkurs
Litt.vet.
Böcker
Övriga texter
Om




RSS 2.0