Om detta inte är en park

Du går genom parken     håller hela tiden ögonen på stigen     passar noga för att trampa utanför stigen     märker inte hur de tittar på dig     hur de inte alls tittar på dig     hur de ser rakt igenom     bort mot skogen    floden     ängen     den egentliga formen     bäcken     gläntan    märker inte hur de     hela tiden     ligger runt omkring dig     pressar     lejongapet     asplöven     trädstammarnas mörkna fibrer     dina gummisulor     hudflagor

 

ut ur parken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad kallas du?
Kom ihåg mig!

Vad har du för e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon URL/Bloggadress?

Vad tyckte du om min text?

Trackback


HEJ!

Jag heter Amanda. Jag gillar anteckningsblock och jas- minte och naturligtvis ord. Ord, ord, ord. Jag kan inte få för mycket av dem. Här skriver jag. Skönlitterärt och om litteratur.



Startsida
Noveller
Dikter
Skrivarkurs
Litt.vet.
Böcker
Övriga texter
Om




RSS 2.0