Och havet

Och havet reste på sig

släppte ut sina tångsalta lockar

i stormande virvlar

 

och havet reste sig

över sjömännen

segelbåtarna oceanångarna

över fiskmåsarna

upp mot land

 

havet reste på sig högt

rullade mot den väntande stranden

omfamnade hårt vart enda korn

som legat där

och väntat

 

räknat minuterna

i fuktiga grå andetag

i eremitkräftsteg

i antalet strandade valar

 

och havet krossade

varenda badbrygga

varenda uttorkad sjöstjärna

kastade sjöskum

 

som konfetti på kalas


Kommentarer
elinor

du är så jäkla bra. suggestivt och mycket känsla. gillar upprepningarna "och havet", och

"räknat minuterna

i fuktiga grå andetag

i eremitkräftsteg

i antalet strandade valar"

2011-10-13 @ 16:56:21
URL: http://flinns.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Vad kallas du?
Kom ihåg mig!

Vad har du för e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon URL/Bloggadress?

Vad tyckte du om min text?

Trackback


HEJ!

Jag heter Amanda. Jag gillar anteckningsblock och jas- minte och naturligtvis ord. Ord, ord, ord. Jag kan inte få för mycket av dem. Här skriver jag. Skönlitterärt och om litteratur.



Startsida
Noveller
Dikter
Skrivarkurs
Litt.vet.
Böcker
Övriga texter
Om




RSS 2.0