Essä, salong och tidning

Jag skriver på en essä. Letar relevant information om fan fiction. Jag har en så fantastisk utbildning att jag kan ägna min studietid åt att surfa runt bland fan fiction-sidor (för er som inte vet vad fan fiction är så är det när ett fan av ett fiktionsverk skriver en berättelse baserat på detta verk). Jag har gjort klart hemtentan också. Nu är det bara essän och en artikel till en föreningstidning kvar innan det är lov.

Det är lite pyssel med salongen på gång också. Har jag berättat om salongen? Ariadne - en litterär salong med queer intersektionell grund. Vi tänkte husera i källaren på en bokhandel och bjuda in författare, professorer etc för att samtala kring olika teman. Kanske blir det webTV av det också. Roligt är det i alla fall och jag ser fram emot att arbeta med det och se till så att det blir det rum för litteratur som saknas.

Salongen tillhör universitetets litteraturförening, som också har en tidning som jag ska göra lite redaktionellt arbete för. Möte nu på måndag och jag ser framemot att välja texter till det nya numret. Bara dags att sätta igång med min text snart nu, så att den blir klar tills det är dags att välja...



Litteraturföreningen hade Spökdiné förra veckan, jag kom inte på något bra litterärt att klä ut mig till utan valde att bara komma tjusigt blodig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad kallas du?
Kom ihåg mig!

Vad har du för e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon URL/Bloggadress?

Vad tyckte du om min text?

Trackback


HEJ!

Jag heter Amanda. Jag gillar anteckningsblock och jas- minte och naturligtvis ord. Ord, ord, ord. Jag kan inte få för mycket av dem. Här skriver jag. Skönlitterärt och om litteratur.



Startsida
Noveller
Dikter
Skrivarkurs
Litt.vet.
Böcker
Övriga texter
Om




RSS 2.0