Tvåsamhet

Vi kommer att testa relationsterapi

gå på samarbetsövningar

och parkurser i salsa

vi kommer att le mot varandra

medan vi gnisslar tänder

 

Vi kommer att slå sönder inredningen

och vi kommer att skrämma våra grannar

så att de flyttar till sina släktingar i Sibirien

vi kommer att bussa hunden på varandra

och kidnappa våra bonusbarn

 

Kanske köper jag en voodoodocka

som får ditt ansikte och tusen nålar

och du kontrar med råttgift och arsenik

 

Jag kommer att klippa av ditt hår medan du sover

jag kommer att klippa sönder alla dina underkläder

du kommer att tatuera in hakkors i min panna

och mörda mina krukväxter

 

Och vi kommer att hata varandra

vi kommer att lipa och kasta porslin

vi kommer att stå i trappuppgången och skrika att

Det vore mycket bättre, mycket bättre om du var död!

– eller i alla fall smittades av pesten

 

Men låt oss glädjas så länge

över att vi har varandra

äta långfrukost och köpa villa i förorten

och låt oss tro för en liten stund

att kärleken övervinner allt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad kallas du?
Kom ihåg mig!

Vad har du för e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon URL/Bloggadress?

Vad tyckte du om min text?

Trackback


HEJ!

Jag heter Amanda. Jag gillar anteckningsblock och jas- minte och naturligtvis ord. Ord, ord, ord. Jag kan inte få för mycket av dem. Här skriver jag. Skönlitterärt och om litteratur.



Startsida
Noveller
Dikter
Skrivarkurs
Litt.vet.
Böcker
Övriga texter
Om




RSS 2.0