Att inte läsa färdigt

Jag har fortfarande inte läst ut Båten. Det är så jobbigt när det blir så, och det blir så ganska ofta. Att jag börjar läsa en bok och tycker att den är bra, men det är så mycket annat som jag måste göra att jag en dag bara lägger ifrån mig boken och sedan inte kommer mig för att läsa den igen.

Det är tråkigt, för slutet är ju så ofta så viktigt. Varje gång jag gör såhär känner jag att jag missar något, men det räcker tydligen inte som motivation.

Jag läser Sarah Waters The Little Stranger nu också. För något år sedan läste jag halva den och lade sedan ifrån mig den. Nu har jag börjat om från början och jag hoppas hoppas att jag inte kommer att lägga ifrån mig den igen. För det är bra, bra och spännande. Jag har alltid gillat spökhistorier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad kallas du?
Kom ihåg mig!

Vad har du för e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon URL/Bloggadress?

Vad tyckte du om min text?

Trackback


HEJ!

Jag heter Amanda. Jag gillar anteckningsblock och jas- minte och naturligtvis ord. Ord, ord, ord. Jag kan inte få för mycket av dem. Här skriver jag. Skönlitterärt och om litteratur.



Startsida
Noveller
Dikter
Skrivarkurs
Litt.vet.
Böcker
Övriga texter
Om




RSS 2.0