Paris-Dakar

I sin novellsamling Paris-Dakar skriver Jens Liljestrand om män, om alla sorters olika män. Det är härligt och mångskiftande och fint. Verkligheten blir ibland inte så verklig och fantasin inte så fantastisk. Vi får bland annat följa med en toastmaster som håller på att braka ihop, en dockysåpedeltagare som aldrig hamnar på bild och en volontär på en mansjour som blir utsatt för ett medicinskt experiment. Det är lätt skruvat och mycket bra.

 

Jag är lite förkyld just nu, vi ska på bio ikväll så jag lär bli ännu sjukare. Jag ska nog försöka läsa ut Båten nu också, när jag ändå är så kroppssvag. Det är bara det att den är lite trögare…


Kommentarer
en sm**skig typ :-)

Fin vit tröjja amanda ;-) våga inte säja de i skolan men ser dej iallafall när du sitter i bibloteket ;-)



du kanske undrar vem ja e, men jag kan bara säja såhär mkt: jag går på din skola :-) tycker du e snygg :-)

2011-03-27 @ 19:42:52

Kommentera inlägget här:

Vad kallas du?
Kom ihåg mig!

Vad har du för e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon URL/Bloggadress?

Vad tyckte du om min text?

Trackback


HEJ!

Jag heter Amanda. Jag gillar anteckningsblock och jas- minte och naturligtvis ord. Ord, ord, ord. Jag kan inte få för mycket av dem. Här skriver jag. Skönlitterärt och om litteratur.



Startsida
Noveller
Dikter
Skrivarkurs
Litt.vet.
Böcker
Övriga texter
Om




RSS 2.0