Brev

(...)

 

min koffert har jag

efter mycket möda

placerat ovanpå det blå linneskåpet

 

Det är ett fint skåp

gammalt, men fräscht och med många historier

ett bra sällskap för en pensionerad koffert

och det blir nog inte så ensamt för den där

bara en aning dammigt

 

Linneskåpet har jag lejt två karlar

att bära upp till min nya bostad

(femte våningen, mitt emot stationsbyggnaden)

den är inte särskilt stor

men lagom när man inte är mer än en

 

När du kommer till Sverige, om du kommer till staden

får du gärna hälsa på

jag kan bädda åt mig i soffan

sänd mig bara ett svar om när

 

Och om du möjligtvis skulle

någon gång råka åka förbi den där baren

när vi var i det där landet

och drack den där ölen hela tiden,

 

skulle du då kunna tänka dig att stjäla

bara lite diskret snappa åt dig

ett av de där drinkunderläggen i papp

och bifoga det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad kallas du?
Kom ihåg mig!

Vad har du för e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon URL/Bloggadress?

Vad tyckte du om min text?

Trackback


HEJ!

Jag heter Amanda. Jag gillar anteckningsblock och jas- minte och naturligtvis ord. Ord, ord, ord. Jag kan inte få för mycket av dem. Här skriver jag. Skönlitterärt och om litteratur.



Startsida
Noveller
Dikter
Skrivarkurs
Litt.vet.
Böcker
Övriga texter
Om




RSS 2.0