Geten

Berättade jag för er om SKRILD? Under vårterminen var vi några SKRIvare och BILDare som ingick i en grupp där det började med att en bildare skapade en bild som sedan en skrivare skrev en text utifrån och gav vidare till bildare nr. 2, som skulle skapa en bild utifrån texten utan att ha sett bild nr. 1 osv. i x antal led. Slutresultatet blev en tjusig utställning som jag tyvärr inte har några bilder ifrån, men jag har min text som jag skrev kvar (ni kan ju alltid försöka gissa hur bild 1 och 2 såg ut):



Jag tänkte att mitt getköp skulle få mig att framstå som en originell och impulsiv tjej. Men vännerna jag visade geten för pratade mest om hur gullig han var, de sa aldrig något om hur härligt ex-centrisk jag varit som köpt en get.

    Ibland försökte jag föra det på tal, säga att ”Det var ju lite galet det här med att köpa geten, ungefär som när Lord Byron åkte till Turkiet!”

    Men det enda respons jag fick var någon som sa att den hoppades att jag inte dog i lunginflammation, jag också.

 

Som straff för att geten stjäl all uppmärk-samhet har jag inte pratat med honom på en vecka och vi har slutat gå på prome-nader.

    Det gör ingenting att jag inte har någon att prata med, han är ändå inte ett så värst spännande djur, även om han tror det. Hade han varit det hade alla mina kompisar varit här för länge sedan.

    Men nu är det bara jag och geten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad kallas du?
Kom ihåg mig!

Vad har du för e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon URL/Bloggadress?

Vad tyckte du om min text?

Trackback


HEJ!

Jag heter Amanda. Jag gillar anteckningsblock och jas- minte och naturligtvis ord. Ord, ord, ord. Jag kan inte få för mycket av dem. Här skriver jag. Skönlitterärt och om litteratur.



Startsida
Noveller
Dikter
Skrivarkurs
Litt.vet.
Böcker
Övriga texter
Om




RSS 2.0