Sommarläsning

Jag kanske är ute lite i sista sekund, men Seinab mejlade mig precis en Mad Men-sommarläslista. För alla er som gillar de eleganta 60-talsreklammakarna är det kanske värt att slänga en liten blick på listan.

Själv har jag, den här sommaren, hunnit med Sarah Waters' The Little Stranger, Haruki Murakamis Norwegian Wood och påbörjat Peter Fröberg Idlings Pol Pots leende. Just nu är den sistnämnda högst rankad med sin mycket presonliga röst och sina korta "scener" som gör den perfekt att läsa på pendeln till och från jobbet.

Kommentarer
Maja

Amanda! Jag har hunnit läst ut en bok i sommar, Norrlands akvavit. Jag vill läsa som du! Fick ditt fina sms om skoshoppingen,herregud, jag har shoppingförbud just nu så avis, det blir jag. Tänkte på dig här om dagen när jag stod och gjorde bönbiffar, så kom jag ihåg att du har sagt att man ska göra dom små, platta och steka i mycket olja. Det kom jag på efteråt, när jag hade gjort jätte stora. Sen kom jag att tänka på att du ska få mitt recept på dom där bakelserna du fick av mig. Och det ska du också få, när jag flyttat upp till Umeå, per post ska du få det. SAKNAR DIG! Stor kram och puss

2011-08-21 @ 22:26:52
URL: http://bitvisavmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad kallas du?
Kom ihåg mig!

Vad har du för e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon URL/Bloggadress?

Vad tyckte du om min text?

Trackback


HEJ!

Jag heter Amanda. Jag gillar anteckningsblock och jas- minte och naturligtvis ord. Ord, ord, ord. Jag kan inte få för mycket av dem. Här skriver jag. Skönlitterärt och om litteratur.



Startsida
Noveller
Dikter
Skrivarkurs
Litt.vet.
Böcker
Övriga texter
Om




RSS 2.0