Motreplik till Kristina Lugn

Men jag vill faktiskt mycket hellre
ha en ung dum brud med en lätt
alkoholskadad lever och
för mycket väteperoxiderat löshår
att leda hem när midnattstimmen slår

 

Jag vill ha dig nu!
Jag vill ha dig här och nu genast!

 

Du som inte är för noga med etikett
och sexualmoral
men gärna värnar om intimhygien
eller, i alla fall din egen
du som inte tycker det gör någonting
ifall jag inte lyssnar men har tid att
låta dig skedas av mig en liten stund
på morgonen innan det är dags att gå

 

Du som kan tänka dig att ta hand om
min hund när jag åker på semester
och som accepterar att han är
mycket viktigare än du någonsin blir
precis som min mamma, min syster
och alla mina vänner

 

Om du är beredd att ta mig som jag är
och inte kommer med några krav
på presenter, sms och biobiljetter
middagar och frukost

 

Så gör det ingenting om du ringer lite för ofta
eller glömmer kvar din tandborste eller
gör plats för dina trosor i min byrå eller
målar om mitt sovrum

Huvudsaken är att du ligger stilla
och sover djupt så att jag kan
skeda dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad kallas du?
Kom ihåg mig!

Vad har du för e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon URL/Bloggadress?

Vad tyckte du om min text?

Trackback


HEJ!

Jag heter Amanda. Jag gillar anteckningsblock och jas- minte och naturligtvis ord. Ord, ord, ord. Jag kan inte få för mycket av dem. Här skriver jag. Skönlitterärt och om litteratur.



Startsida
Noveller
Dikter
Skrivarkurs
Litt.vet.
Böcker
Övriga texter
Om




RSS 2.0