Konsum

Tappar greppet mitt i Konsumkön
tappar korgen och alla varor

tandkräm, fil, sylt och müsli;
Se & Hör och VeckoRevyn;
makrill i tomatsås, spenat

 

Nu, nu dör jag

 

tappar fästet helt totalt
tar tag i en tant och kramar hårt
papiljotter och kattmatslukt

 

hela långa eftermiddagskön
kommer att få uppleva min död
jag väntar bara på att den ska inträffa
på blommorna och musiken
på alla sörjande

 

kniper ihop ögonen och väntar

 

… väntar lite till

 

Alla tappar hakan, tittar storögt
tittar på tjejen, hon som inte kan
vara riktigt normal

 

hon som inte alls håller på att dö
inte mer än alla andra i kön


släpper tanten och betalar maten
- och tidskrifterna
packar ner i påsar och går hem

 

jag kanske skulle testa den där
nya dieten i VeckoRevyn…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad kallas du?
Kom ihåg mig!

Vad har du för e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon URL/Bloggadress?

Vad tyckte du om min text?

Trackback


HEJ!

Jag heter Amanda. Jag gillar anteckningsblock och jas- minte och naturligtvis ord. Ord, ord, ord. Jag kan inte få för mycket av dem. Här skriver jag. Skönlitterärt och om litteratur.



Startsida
Noveller
Dikter
Skrivarkurs
Litt.vet.
Böcker
Övriga texter
Om




RSS 2.0