Den senaste tidens tillfällesdikter

När man går på kalas är det alltid trevligt att ha med sig en digt till högtidsbarnet!



Kvar av ditt tjugonde år är ungefär 8.630 timmar
Det är 360 dagar av potentiellt massivt galej
517.800 minuter av skratt och ögon som glimmar
31.068.000 sekunder att göra till en häftig grej

Så hoppas att ditt år blir totalt underbart
med stoj och stim, med fläkt och fart!
Låt oss lyfta våra glas och dricka vår bål
Till Tora, en tös så söt och smart,
ett fyrfaldigt leverne, hipp hurra och skål!



Livet är fullt av utgifter, krav
och måsten till fördärvelse, Häll
- Men det är långt till vår grav
så låt oss njuta ikväll!

Låt oss dansa och ha det bra
låt oss dricka, låt oss ha
en fantastisk afton, en utmärkt vår!
Och (sist men inte minst) Hipp, hipp, hurra;
grattis och gutår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad kallas du?
Kom ihåg mig!

Vad har du för e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon URL/Bloggadress?

Vad tyckte du om min text?

Trackback


HEJ!

Jag heter Amanda. Jag gillar anteckningsblock och jas- minte och naturligtvis ord. Ord, ord, ord. Jag kan inte få för mycket av dem. Här skriver jag. Skönlitterärt och om litteratur.



Startsida
Noveller
Dikter
Skrivarkurs
Litt.vet.
Böcker
Övriga texter
Om




RSS 2.0