Festligt

Det snurrar runt, runt, runt
Du snurrar runt, runt, runt
Och jag blir lite illamående
Och mitt kräks smakar surt i munnen
Men jag sväljer det ändå,
vitt vin och räkcocktail

För det här är en fin tillställning
Och alla människor är fina
De är fina och ler, LEEEER
Ler så brett att deras läppar spricker
Då går de på damrummet för att bättra på läppstiftet
Nyans nr. 48: TangoRed
- eller nyjangs, som jag säger

Underkjolarna är nästan vackrare
än klänningarna
Jag ligger under ett bord för att kunna se på
All spets, all siden, all tyll, all nylon, alla strumpebandshållare
Alla kritvita ljumskar
Och jag älskar dem allihop


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad kallas du?
Kom ihåg mig!

Vad har du för e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon URL/Bloggadress?

Vad tyckte du om min text?

Trackback


HEJ!

Jag heter Amanda. Jag gillar anteckningsblock och jas- minte och naturligtvis ord. Ord, ord, ord. Jag kan inte få för mycket av dem. Här skriver jag. Skönlitterärt och om litteratur.



Startsida
Noveller
Dikter
Skrivarkurs
Litt.vet.
Böcker
Övriga texter
Om




RSS 2.0