Vi som väntar

Vi är de som väntar
Väntar på rasten
Vi sitter i skolbänkarna
Och dagdrömmer om
Hopphage, hopprep
Och hoppstyltor
Och tittar på klockan

Vi är de som väntar
Väntar på bussen
Vi sitter vid hållplatsen
Och ser fel buss gå förbi
Ettan, femman,
men ingen långfärdsbuss
Och en föråldrad tidtabell

Vi är de som väntar
Väntar på att vattnet ska koka
Att smöret ska smälta
På att tvätten ska bli klar
På att telefonen ska ringa
På att det ska vara
någon viktig i andra änden

Och att vi inte ska behöva
vara ensamma längre

Vi är de som väntar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad kallas du?
Kom ihåg mig!

Vad har du för e-postadress? (publiceras ej)

Har du någon URL/Bloggadress?

Vad tyckte du om min text?

Trackback


HEJ!

Jag heter Amanda. Jag gillar anteckningsblock och jas- minte och naturligtvis ord. Ord, ord, ord. Jag kan inte få för mycket av dem. Här skriver jag. Skönlitterärt och om litteratur.



Startsida
Noveller
Dikter
Skrivarkurs
Litt.vet.
Böcker
Övriga texter
Om




RSS 2.0